doskonały komentarz rysunkowy.
doskonały komentarz rysunkowy.
Tomasz Jędryszek Tomasz Jędryszek
176
BLOG

Diagnoza Państwa - wersja szkicowa jawna

Tomasz Jędryszek Tomasz Jędryszek Polityka Obserwuj notkę 0

   W roku 1962r doszło do zatrzymania i zablokowania przez ludzi w Polsce ultimatum odliczającego do odpalenia pocisków nuklearnych  w czasie kryzysu Kubańskiego.

  Ten stan pogłębiającego się wyścigu zbrojeń trwał do  połowy lat siedemdziesiątych, kiedy  w Polsce padły zaskakujące argumenty na zakończenie zimnej wojny, "Colapse Cold War" Wówczas USA zdecydowały się na zaniechanie absurdalnego programu wojen gwiezdnych, na rzecz realizacji Projektu Europa.

   Kapitał, który pozostał po zaniechaniu wyścigu zbrojeń w negocjacjach poza terrytorium kraju delegacji przemysłowców z Polski i prawników USA reprezentujących ekspertów ds National Defense na zasadzie gentelmens agreement zobowiązano wprowadzić do Polski pod warunkiem spełnienia ok 19stu warunków i wywiązania się z kilku zobowiązań we współracy w tworzeniu systemu bezpieczeństwa w tym nuklearnego. Spotkanie to, w Sarajewie odbyło się w 1988r.

   Diagnoza Państwa, którego podmiotem jest Obywatel w pełni praw jako jednostka ludzka podmiot prawa europejgo i jego pewnego rodzaju strażnik standardów, ale i przez to krajowego staje się ważnym elementem jako strategia kierunkowa i szczegółowa dla reformy Państwa.

Z tą wiedzą o najszerszej płaszczyźnie porozumienia , dmoekracji i strukturą inwestycyjną powstałą w skutek podania tej wiedzy do wiadomości publicznej możeliwe jets spełnienie najwazniejszych warunków i wywiązanie się z istotnych zobowiązań wobec NATO, UE, OTAN,OSCE, UN,  WNP, i innych regionów , możliwe jest podniesienie Polskiej gospodarki do poziomu takich OPąństw jak Niemcy Francja czy Wielka Brytania.

   Wszytskie te państwa ich giospodarki korzytstały w przeszłości ze źródeł zewnętrznych.

Polska jest krajem zachłyśniętym po przemianach zachodnim poziomem życia, ale nie uporała się do końca z reformą Państwa na którą 6 lat temu przekazano Polsce ok 17,3 mld euro. Początkowo był projekt użyczia części tych środków jako osłon socjalnych dla osób i rodzin urzędników przekwalifikowywanych i przeszonych do nowej struktury  "odchudzonego Państwa".

Trzeba ostrzec obywateliprzed możliwością zapaści ekonomicznej państwa w przypadku braku reform umożliwoających wprowadzenie istotnych dla UE inwestycji.

Zachodzi duże prawdopodobieństwo, że fundusze przekazane na utworzenie odpowiedzniej struktury bezpieczeństwa państwa demokratycznego i inwestycyjnej oraz reformy państwa zostały wydatkowane bez wiedzy o strategii inwestycyjnej a także bez pisemnej zgody osób podającej model dmeokracji i gospodarki na któej utworzenie zostały przekazane jednorazowo.

Nie ulega wątpliwiwości że dzisiaj należy zwrócić szczególną uwagę na stosunek Pąństwa dop Obywatela szczególnie wobec sytuacji w której przez strukturę Pąństwa przelatują wartosci unikalne i fundamentalne dla funkcjonowania Państwa w sposób skandaliczny. Ni edotyczy to osób najwyższych rangą w państwie ale urzędników podwłasnych w różnych strukturach odpowiedzialnych za róne procedury bezpieczeństwa Państwa na różnych

Gdyby potraktować Urzędników niektórych naturalnie nie chcąc krzywdzić kogokolwiek , to na zasadzie lustra ich odpowiedzianość za funkjonaowanie Państwa jest delikatnie mówiąc skandaliczna.

Głównym Urzędnikiem Pąństwa jest nasz Pan Prezydent który mam nadzieje z dużo dozą humoru moż epotraktować wiele sytuacji ale nie powinno się pobłążać lżeniu symboli państwowych w urzędach przez urzędników dotyczy to zaróno niektórych sędziów jak i innych pomniejszych inwetytucji któe nie gwarantują bezpieczeństwa państwa demokratycznego.

Jednolita wykładnia etyki dla orzeczników szczególnie wobec zmiany rozumienia pojęcia Państwa w czasie przemian jest bardzo istotnym elementem reformy prawa i moim skromnym zdaniem powinna być zrealizowana poprzez wystąpienie Pana Prezydenta lub eksperta prezydenckiego na formum Palestry Sędziowskiej.

Kierunkowe założenia fundamentalne powinny być spójne zgodnie z Narodową Strategia Spójności z systemami wykładni etycznych dla innych trybunałów m.in międzynarodowych.

Nie ulega wątpliwości że kierunek praktyki orzeczniczej realizowany jest jako wynikowa opini publicznej zamiast stanowić filar państwa demokratycznego zdolny do ochrony najzywotniejszych interesów Państwa nawet w sytuacji niedozwolonych nacisków opini publicznej. Brak szerokiego oglądu spraw w sprawach o zasięgu krajowym djae do myślenia wobec możliwych konsekwencji dla całego regionu.

Sądownictwo nie powinno powielać błędów demokracji ani upraszczać dochodzenia do istoty rzeczy ale powinno dawać rzeczywiste oparcie prawne  obywatelowi jako jednostce ludzkiej co jest fundamentalnym założeniam prawa europejskiego.

Rutyna w zawodzie orzecznika podobni ejak i lekarza jest równoznaczna z zakończeniem kariery wykonywania tego zawodu ponieważ mamy tutaj do czynienia zawsze z życiem ludzkim i każdy błąd uproszenia może prowadzić do utratyżycia lub powążnych konsekwencji na całeżycie. Takie rozumienie tych zawodów jest w interesie wszytskich obywateli, czyli "pro publico bono".

Prokuratura oraz mecenartura równiez nie stanowią rzeczywistego fundmantu oparcia w prawie stanowionym przez ludzi i dla ludzi.

Rozdział Państwa i Kościoła sytuację niech zobrazuje próba wyboru demokratycznego , czy będzimy mieli gosdarkę dla ludzi z nowoczenym i wydajnym państwem w którym każdy Obywatel jest traktowany podmiotowo przez całe życie, czy będziemy dalej dzilili Polskę na dwie poróżnione cżęści jedną opartą na pseudo przedsiębiorczości zapewne dl alobby a drugą jako zaplecze  manującej z prawa niedozwolonej impulsywności i ostrego subioektywizmu relatywnego jako narodowo-katolicki ektremizm .

W tej sytuacji moim skromnym zdaniem można zalecić próbę wyszukania niezawisłej i niezależnej opcji politycznejoraz sfinanzowania jej w raz z kompetencjami opartymi na zaufaniu publicznym jako zaplecza do przekazu puplicznego dla regulacji danego zjawiska. reforma Państwa może odbyć się na zasadzie "peoples diplomacy skoro udało się obalić Mur Berliński jestem przekonany że jest również wola naprawy Państwa."

Taki najszerszy od 1976 roku Projekt sposobu rozwiązywania problemów w Państwie był użyty po części do przemian pokojowych i nie powinien być zaniechany bez przegłosowania w pełnej strukturze otwartej ze względu na strukturę inwestycyjną. ta metoda jest oczekiwana w wieluregionach na świecie.

Wytłumaczenie demokracji jej docelowego modelu i etapowania projektu Europa jest waznym elementem strategii reformy Pąństwa i inwetstycyjnej strategi dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej bez której realizacji można się spodziewać z dożym prawdopodobieństwem zatrzymiania procesu integracji europejskiej

w modelu postszumanowskim.

Jestem przekonany, że nasze wspólne marzenia o Polsce o jej suwerenności i demokratycznej potędze również pociągającej za sobą gospodarkę i kulturę będą mozliwe do zrealizowania poprzez takie szerokie rozumienie reformy Państwa.

c.d.n.....

 

 

 

 

Siła woli i wiedza na której zbudowano przemiany ale nie wykorzystuję jej do gięcia łyżeczek. Na pierwszy rzut oka niepozorny. Trzeba się wsłuchać. Know-how UE. kod spr a839452bac1efda0e03027589806f5fa

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka